053-551-0029

7 ימים בשבוע | 24 שעות ביממה

יוחננוב ביובית לוגו

שאיבת בור שומן

כל בעל עסק אמור לדעת מה זה בור שומן ואת אופן השימוש בו, זאת מכיוון שישנו חוק אקולוגי אשר מחייב בעלי עסקים, בעיקר תעשייתים ומסעדות, להחזיק בור שומן או מתקן להפרדת שומנים בקרבה לעסק. בנוסף, החוק מחייב את אותם עסקים גם לתחזק את אותם בורות כראוי, אז איך עושים זאת? כל מה שאתם צריכים לדעת על שאיבת בור שומן, כאן במאמר שלפניכם.
יוחננוב שירותי ביוב 24/7

אמינות לפני הכל

יוחננוב שירותי ביוב 24/7
5/5
שיתוף המאמר
נושאים בעמוד

מה זה בור שומן?

שמו המקצועי של בור שומן הוא גם בור מפריד שומנים, וכשמו כן הוא, בור שמטרתו להפריד את השומנים ממי הביוב. ואיך עושים זאת? ובכן, מתקינים מיכל מיוחד בביוב אשר תפקידו להפריד את השומן והשמנים השונים מהמים על מנת למנוע נזק ופגיעה במי הביוב ולמערכת טיהור השפכים. אבל זה לא מספיק, על מנת למנוע באמת חדירה של שמנים אל מי הביוב, יש לתחזק באופן קבוע את בור השומן. 

בזכות חוקי הפיזיקה, ההפרדה של השומנים ממי הביוב היא קלה, ברגע שהשמנים מגיעים אל המים הם צפים, ובכך למשאבה קל יותר לשאוב את אותם שומנים שמצטברים בשכבה העליונה ולהעביר אותם אל בור השומן. עסקים אשר מחויבים להתקין בור שמן ולא יעשו זאת, עלולים לשלם בקנס כבד ואף ברישיון העסק שלהם. 

שאיבת בור שומן – איך זה עובד? 

המחשבה הראשונית היא ששירותי ביובית ושאיבת בור שומן, הם הכרחיים רק במקרים של תקלות או נזקים בביוב שלכם. אבל במקרה הזה, אתם ממש לא צריכים לחכות שמשהו יקרה על מנת לקרוא לביובית, אפילו ברמת האיסור המוחלט של האדישות כלפי תחזוק מפריד השומנים בעסק שלכם. 

את בור השומן ניתן לשאוב אך ורק עם משאבה עוצמתית, הממוקמת על משאית הביובית אשר בתוכה קיים מיכל גדול האוסף את כל השפכים ומה שנשאב מהביוב. עם הגעת הצוות המקצועי יחד עם הביובית אל בור השומן, מחדירים את המשאבה אל תוך הבור, ובאמצעות השאיבה העוצמתית, הפעולה מתבצעת באופן מהיר ויעיל. 

לאחר שאיבת כל השמנים מן הבור, על מנת לוודא כי הבור נשאר נקי לחלוטין, בעזרת משאבה נוספת מבצעים שטיפה בלחץ מים גבוה של כל שאריות השומן והפסולת שנשארה. פעולה פשוטה יחסית לאנשי מקצוע המתמחים בביובית, ואתם נהנים משירות מעולה ובעיקר כשזו פעולה תקופתית. 

יוחננוב שירותי ביוב 24/7

טיפים לתחזוקה נכונה של בור שומן 

היינו כותבים לכם המלצות שונות, אבל הנקודות שנציין כאן בפניכם הם כבר לא בגדר המלצה, אלו דרכי התחזוקה היעילים ביותר שאתם מחויבים להם על פי חוק. ריכזנו עבורכם את הטיפים הטובים ביותר עבור תחזוק בור שומן: 

  • התקנה נכונה – כבר בשלב ההתקנה של בור השומן, תוודאו כי הנפח שלו אכן מתאים לגודל העסק שלכם וכמות השמנים אשר יוזרמו אליו והוא יצטרך להכיל ולספוג. 
  • פינוי תקופתי קבוע – הבחינו כל כמה זמן יש צורך בקריאה לביובית, על פי ריחות שעולים מבור השומן ועל פי הכמות שהצטברה על פי חוק. כך תוכלו לדעת מהי התדירות בה אתם צריכים לקרוא לאיש מקצוע ולפנות את הבור בזמן. 
  • שטיפה יסודית – בנוסף לפינוי התקופתי והקבוע שחברת הביובית תבצע עבורכם, תוודאו כי בכל פעם תבוצע גם שטיפה לבור השומן, זאת על מנת להימנע מריחות, זיהומים והצטברות של שומנים ולכלוך בדפנות. 
  • תקינות הבור – אם בור השומן בעסק שלכם קיים כבר שנים רבות, תבקשו מהצוות המקצועי כי יוודא שאינו פגום ואין סדקים או שברים העלולים לגרום לנזק בהמשך. גם במקרה בו יש צורך בתיקונים, תוודאו כי החברה שבה תבחרו, תשתמש ברכיבים איכותיים וכי העבודה תבוצע באופן מקצועי ומושלם. 

יוחננוב שירותי ביובית – עלות השירות 

שאיבת בור שמון – החל מ-800 ש"ח

צילום צנרת ביוב – החל מ-550 ש"ח

פתיחת סתימה + ניקוי – החל מ-600 ש"ח

אנחנו יודעים שהדבר האחרון שאתם רוצים לעשות מחר בבוקר, זה לבדוק את בור השומן שבעסק שלכם, זו אכן לא החוויה הכי מהנה. אבל באמת שאתם גם לא צריכים, תנו לאנשי המקצועי לעשות את העבודה הקשה.

הצוות המקצועי של יוחננוב שירותי ביוב, ישמח לעמוד לשירותכם, ועם ניסיון של שנים, אנחנו מבטיחים לכם שתחזוק בור השומן בעסק שלכם, יהיה הרבה יותר קל משחשבתם. צריכים לבדוק את תקינות בור השומן בעסק – צרו איתנו קשר עוד היום

ממליצים עלינו

אזורי שירות נוספים