053-551-0029

7 ימים בשבוע | 24 שעות ביממה

יוחננוב ביובית לוגו

טיהור שפכים בבריכות חמצון

בריכות חמצון מאפשרות פתרון ממוקד ואקולוגי לטיהור שפכים שמקורם במערכת הביוב הביתית. והן מספקות מענה למגוון ישובים קטנים אשר רוצים לאפשר שימוש חוזר במי הביוב לתעשיות השונות. השימוש בבריכות חמצון לצורך נטרולם של רעלנים אינו תהליך חדש. ולכן ניתן ליהנות מהידע והניסיון המצטבר בתחום כדי לבצע את תהליך זה באופן האיכותי, המשתלם והידידותי ביותר לסביבה. אז איך התהליך הזה מתבצע הלכה למעשה ומה כדאי לקחת בחשבון לפני שמחליטים להתחיל בתהליך? ביצענו בעבורכם סקירה מקצועית של הנושא כדי שגם אתם תוכלו לבצע טיהור אורגני של שפכים.
bigstock-Sewage-Treatment-Plant-

אמינות לפני הכל

יוחננוב שירותי ביוב 24/7
5/5

שיתוף המאמר

נושאים בעמוד

תהליך טיהור השפכים בבריכות החמצון

בריכות החמצון מספקות מענה נהדר לישובים אשר רוצים לבצע טיהור אקולוגי של מי הביוב הביתיים באמצעות חמצון ביולוגי של השפכים.

ניצול אנרגיית השמש החזקה והאינטראקציה הטבעית המתבצעת כאשר היא נפגשת עם אצות ירוקות. מאפשרות טיהור איכותי של הביוב הביתי בבריכות מים ייעודיות.

התהליך מתחיל בהזרמה של מי שפכים לתוך בריכות מים מיוחדות אשר מלאות באצות ירוקות.
הגורמות להעשרת אחוז החמצן במים בשעות היום -במגע ישיר עם קרני השמש.

בתוך כך נוצר תהליך כימי שבו חל שינוי בריכוז הגזים בבריכות (במיוחד הדבר נכון לגז האמוניה).
ובאמצעות עבודת  האורגניזמים, אנו עדים לפירוק החומר הטבעיים המצויים בשפכים.
כדאי לשים לב כי בתהליך זה רמת החמצן בשעות היום והלילה שונות במיוחד.

ולכן כדי לבצע תהליך זה באופן תקין יש לבדוק את רמות החמצן באופן תדיר ולדאוג להצבת האצות במיקום הנכון. כדי לדאוג למינרליזציה הנכונה של השפכים השונים.

על אף שהתהליך הוא טבעי וקל, ולכן הפך גם לפופולרי ביותר במספר גדול של ישובים.
כדאי לזכור שיש לנקוט במספר פעולות חשובות כדי למנוע את ההשלכות השליליות של התהליך.
ניתן לומר שמים עומדים הם סכנה להתרבות אוכלוסיית המזיקים באזור ולכן כדאי לבצע בקרה אקולוגית והדברה נכונה של אוכלוסיית היתושים באזור הבריכה.

בנוסף, כדאי לשים לב להיווצרות צמחייה באזור גדות הבריכה (אשר עלולה להפריע לתהליך ולמשוך מזיקים נוספים ) ולדאוג לעקירתם מהשורש של כל סוגי העשבים אשר גדלים באזור זה.

בריכות החמצון בישראל

גם בישראל נעשה  שימוש נרחב בטכנולוגיה זו ועד לפני מספר שנים היא הייתה הטכנולוגיה המובילה בקרב יישובים קטנים באזורי הפריפריה, בעלי מודעות אקולוגית גבוהה ודאגה סביבתית, אשר נאלצו לטפל בעצמם בשפכים הרבים של מערכת הביוב שבשטחם.

בריכות החמצון היו באופן מסורתי גם בשימוש גובר בקיבוצים רבים אשר היו זקוקים לדשן אורגני איכותי לדישון השדות שלהם, כמו גם למים רבים להשקיה מסיבית של הגידולים השונים.
לכן בלא מעט מקומות בארצנו ניתן למצוא מיחזור נכון ושימוש חוזר בשפכים הביתיים אשר עוברים טיהור ירוק בבריכות החמצון, לטובת ייעוד חדש ושימוש ואפקטיבי בתעשיות השונות.

בריכות חמצון מספקות דרך אקולוגית, חכמה ואפילו כדאית ברמה הכלכלית לטיהור סוגים שונים של שפכים.
היכולת שלנו לעשות שימוש חוזר במי הביוב העירונית והתעשייתית מאפשרת לנו לרתום אותם לתעשיות השונות תוך ניצול מקסימלי של המשאבים הטבעיים.

ממליצים עלינו

אזורי שירות נוספים