053-551-0029

7 ימים בשבוע | 24 שעות ביממה

יוחננוב ביובית לוגו

חיתוך שורשים בביוב: לבד או עם איש מקצוע?

סתימת שורשים בביוב היא תופעה מוכרת ונפוצה, רבים סובלים ממנה בעיקר באזורים עם צמחיה מרובה. הנזק שהשורשים יכולים לגרום הוא לא נתפס, מסתימה פשוטה יחסית ועד שברים וסדקים בקו הביוב. איך תוודאו כי אין לכם שורשים שמזדחלים בקו הביוב? ומהו הפתרון היעיל ביותר? רגע לפני שאתם מחליטים על הדרך בה תטפלו במקרה, כל מה שאתם צריכים לדעת, במאמר שכאן לפניכם.
יוחננוב ביובית 24/7
אמינות לפני הכל
יוחננוב שירותי ביוב 24/7
5/5
שיתוף המאמר
נושאים בעמוד

שורשים בביוב – מה זה ואיך זה קורה? 

אם באזור בו נמצא הביוב שלכם, יש לפחות עץ אחד במרחק סביר, תדעו כי יש סיכוי שהוא ינסה להגיע ולחדור אל קווי הביוב שלכם. השורשים של העץ בעצם מחפשים מקור מזון ומים זמין, והדשן שנוצר בביוב בעקבות חומרים אורגניים שונים (הפסולת שלנו) שזורמים בו, הוא מקור הזנה מצוין עבורם. זאת בנוסף לתנאי הטמפרטורה בביוב, אשר מהווים אזור גידול אולטימטיבי עבורם. 

ישנם צמחים אשר שורשיהם יעשו הכל על מנת להגיע אל מקור הזנה, מכך הם הרי חיים וצומחים, וכאשר מדובר לדוגמא בצמח הפיקוס, אין מה שימנע ממנו גם ליצור שבר בקו הביוב על מנת לחדור פנימה. מהרגע בו שורשים הצליחו להיכנס אל הביוב שלכם, האסון כבר מתחיל, מבלי שתרגישו בכך עם הזמן הם יצמחו יותר ויותר עד למצב בו הם שולטים על כל פינה בקו הביוב. כאשר הם יגיעו לצמיחה מקסימלית, תתחיל להיווצר סתימה שעלולה גם להוביל לנזקים רציניים בקו הביוב עצמו.

כיצד למנוע את הנזק בזמן?

במקרה בו ביצעתם בדיקה ועדיין לא הספיקו לחדור שורשים אל קו הביוב שלכם, תתחילו קודם מהזזת כל צמח עם שורשים חזקים מאזור הביוב. בסופו של דבר, שורשי העץ הם מקור הבעיה, אז על מנת לנסות להימנע מהבעיה כבר מלכתחילה, תרחיקו צמחייה מכל אזור הביוב או שתדאגו לנטיעת צמחים עם שורשים עדינים בלבד. 

אם כבר החלה צמיחה של שורשים בקו הביוב שלכם, זה עדיין לא מאוחר מדי, פשוט הטיפול יעשה קשה יותר בהתאם לגודל הנזק. ישנם מקרים בהם גם לאחר חיתוך והסרת השורשים, הביוב אכן יחזור לתפקוד מלא, אך לא בטוח שלעוד זמן רב, עדיין קיים סיכוי לכך שתחל צמיחה מחודשת ולכן הטיפול צריך להיות הרבה יותר מקצועי ויסודי.

יוחננוב ביובית 24/7

רק מקצועיות תפתור את הבעיה 

אנחנו לא שוללים את האפשרות לחיתוך שורשים בביוב באופן עצמאי, אם יש לכם את היכולת והידע על מנת לבצע זאת, זהו יכול להיות פתרון יעיל – אך רק לזמן קצר. כמו בטבע, כאשר כורתים עץ או קוטפים פרי, הם יצמחו שוב כל עוד יש להם מקור הזנה. כך גם השורשים בביוב שלכם, אומנם החיתוך אכן יכול לשחרר את הביוב, אך רק לזמן מה עד צמיחה מחודשת של השורשים ואולי היווצרות של נזק קשה אף יותר. 

על מנת להיפטר מהבעיה בצורה הנכונה והיעילה ביותר, אתם צריכים להיות בטוחים כי השורשים לא קיימים יותר בקו הביוב. לכן, רק עבודה מקצועית על ידי מומחים בתחום הביוב, תספק לכם את הפתרון הטוב ביותר לטווח הארוך.

הדבר הראשון שנמליץ לכם לעשות, הוא לקרוא לחברה המתמחה בבעיות ביוב כבר ברגע זיהוי הבעיה, אלא אם כן הביוב התחיל כבר לעלות על גדותיו וישנה סתימה קשה – זה כבר לא בגדר המלצה, אתם חייבים שירותי ביובית. עם ניסיון של יותר מעשור בבעיות ביוב קשות, חברת "יוחננוב" שירותי ביובית מציעה את הפתרון הטוב ביותר בתהליך יעיל ומהיר, עד לניקוי קווי הביוב שלכם באופן המושלם.

ניקוי שורשים בביוב – שלבי העבודה

  • צילום וזיהוי הנזקקווי הביוב הם ארוכים וגדולים, לא ניתן להגיע למקור הבעיה והנזק ולראות היכן הסתימה מתחילה, ללא האמצעים המתאימים לכך. בשלב הראשוני, יש להחדיר אל קו הביוב מצלמה זעירה המותאמת לעבודה זו, אשר תצלם את כל קו הביוב עד להגעה לנזק ותיעוד מלא שלו. כך יהיה ניתן לבחון את הבעיה ואת אופן הטיפול, בצורה הטובה ביותר. 
  • חיתוך השורשיםלאחר שמצאנו את מקור הבעיה, חשוב תחילה לבצע חיתוך של השורשים הקיימים, זאת על מנת לשחרר קודם את הסתימה שלא יגרמו נזקים נוספים. מכניסים לקו הביוב את הציוד המתאים עבור חיתוך השורשים, עד לתוצאה די מספקת, אך חשוב לזכור שזוהי רק ההתחלה וישנה עוד דרך עד לפתרון הסופי. 
  • ניקוי או חידושעל פי אבחון גודל הנזק ואופן הטיפול בו, הצוות המקצועי יוכל להחליט מהי העבודה היעילה ביותר עבור תוצאה מושלמת. במקרה בו נגרם נזק משמעותי של סדקים או שברים בקו הביוב, יתכן כי שטיפה לא תספיק ובהמשך הנזקים הללו יצרו בעיות נוספות בקווי הביוב. לכן, הפתרון היעיל כאן יהיה החלפה וחידוש של קווי הביוב.

לעומת זאת, במקרה שרק שטיפה כן תספק תוצאה טובה, הצוות המקצועי בעזרת הביובית, יבצעו ניקוי קו בלחץ גבוה עד לשטיפה יסודית של כל הקו. אם יש צורך, ניתן להשתמש גם בחומרים קוטלי שורשים, זאת על מנת להיות בטוחים כי הבעיה לא תחזור חלילה.

פתיחת סתימת שורשים בביוב: מי זקוק לכך? 

יש כאלו הנוטים לחשוב, כי לא יכול להיווצר מצב של סתימת שורשים בקו הביוב החדש שבביתם או בעסק שלהם. תופתעו אולי לגלות, אך זו תופעה אשר קורת בהמון קווי ביוב ולווא דווקא בישנים יותר. 

  • מסעדות ובתי קפה
  • קניונים ומרכזים מסחריים
  • בנייני מגורים 
  • בתים פרטיים 
  • בתי ספר ומוסדות חינוך
  • עיריות ומועצות מקומיות
  • בריכות ציבוריות

יוחננוב שירותי ביובית – עלות השירות 

ניקוי שורשים בצנרת – החל מ-650 ש"ח

צילום צנרת ביוב – החל מ-550 ש"ח

פתיחת סתימה + ניקוי – החל מ-600 ש"ח

החברה המובילה בארץ לכל בעיות הביוב

שורשים בביוב ובעיות ביוב קשות נוספות ,הן תופעה המתרחשת לעיתים קרובות מאוד בכל מיני מקומות שונים בארץ, אם זה בתים פרטיים, בנייני מגורים או אזורי תעשייה.

בזכות ניסיון ומומחיות של 15 שנים בתחום הביוב, הצוות המקצועי של חברת "יוחננוב" שירותי ביובית, מספק מענה ופתרון יעיל ומהיר למגוון לקוחות פרטיים, חברות וגופים גדולים שונים, זאת בזכות שיטת עבודה מתקדמת, ציוד איכותי וידע עשיר בתחום. 

ביצוע עבודת חיתוך וניקוי שורשים בביוב, צריכה להתבצע אך ורק בצורה המקצועית והטובה ביותר, והמענה המהיר והטיפול המיידי הם חשובים ביותר. גם אם אתם לא בטוחים שזו בעיה אשר עלולה להתרחש אצלכם בקווי הביוב, רוצים להיות בטוחים כי הביוב שלכם תקין? תוכלו תמיד להתייעץ עם צוות המומחים של "יוחננוב" – צרו איתנו קשר עוד היום. 

ממליצים עלינו