053-551-0029

7 ימים בשבוע | 24 שעות ביממה

יוחננוב ביובית לוגו

פתיחת סתימות ביוב

בעל עסק? חושש שיש לך סתימה חמורה בתשתית הביוב?
שלום ביובית היא חברה המתמחה במגוון טכניקות ושיטות מתקדמות להתמודדות עם הצפות ביוב ועוד בעיות אפשריות שנובעות מסתימות בביוב.

סתימה בביוב של העסק? אל תהסס להתקשר – זמינות 24/7 והגעה תוך שעה

נושאים בעמוד

בעיות נפוצות שכדאי להכיר

מהן הבעיות שיכולות לגרום לסתימה בשירותים או בצנרת?

האסלה לא אחת משמשת כסוג של פח זבל וככזאת כל חדר השירותים הופך בעצמו למזבלה. לא מעט אנשים משליכים כל דבר שהוא לאסלה מכיוון שיוצאים מנקודת הנחה כי הביוב מאפשר להשליך אליו דברים ולהזרימם הרחק מאיתנו.

שמן בישול – הוא הדוגמא הטובה ביותר למשהו שאסור להשליך לאסלה ולצנרת הביוב. כמעט הרוב המוחלט של האנשים, ישפכו את שאריות השמן לאסלה או באופן טבעי לכיור במטבח, אך כאשר זה נעשה באופן קבוע ובתדירות גבוהה, זהו מתכון לנזק משמעותי בצינורות הביוב. המקומות העיקריים שסובלים מכך, יהיו בדרך כלל עסקים בתחום המזון או מפעלים תעשייתיים אשר לא הותקן אצלם מפריד שומנים שימנע בעיות סתימה וכדומה.

מגבונים לחים – הבעיה המרכזית והנפוצה ביותר כמעט בכל בית מגורים או מבנה מסחרי, שעד היום לא נמצא לה פתרון, חוץ מכמה יצרני מגבונים שהוציאו מגבונים אשר אמורים להישטף באסלה (מה שכמובן לא באמת מונע סתימה בביוב). בישראל מדי שנה נעשה שימוש ביותר מ-3 מיליארד מגבונים, בערך כ-400 מגבונים לאדם אחד, זו כמות לא נתפסת ותחשבו מה יקרה אם כולם ללא יוצא מן הכלל ישליכו את המגבונים לאסלה – נצטרך להחליף את כל קווי הביוב בארץ שלא יעמדו בכמות הפסולת.

פסולת בכיור – כאשר אתם מבשלים או שוטפים כלים, תמיד ישארו שאריות אוכל ומזון אשר באופן אוטומטי יעופו אל עבר הכיור אודות למחשבה כי הביוב יספוג את זה. ובכן, כאן מתחילה טעות נוספת, הביוב לא באמת רעב ולא צריך שאריות מזון, ישנם מקרים בהם זה מה שיצור אצלכם את הסתימה בצינורות וגם מסננים לא יעזרו במקרה הזה.

מהן הבעיות שיכולות להתעורר עקב סתימה בביוב?

אחת מהחוויות הקשות שמאפיינת בתי מגורים רבים נובעת מסתימה בביוב. בין אם מדובר במערכת ביובי ביתית של בניין מגורים משותף, סתימה בה עלולה להוביל במהירות להצפה של כל מרחב המכורים ולהרס שלם של כל החפצים, הרהיטים והפריטים שסופחים מים, פסולת אורגאנית וריחות עזים ורעים. במצב כזה ברור מאליו שאין שום אפשרות להמשיך ולהתגורר בבית עקב הרטיבות, הלכלוך והצחנה.

סתימות מחומרים זרים

סתימות בביוב הן פועל יוצא של השלכת חומרים זרים לביוב שאינם אמורים להימצא שם. כך למשל השלכת תחבושות או מגבונים לחים לאסלה עשויה לגרום לסתימה בביוב, כמו כן השלכה של שיירי מזון, שאריות צבע לביוב או שומנים, שמנים סינתטיים או שמנים טבעיים עשויה גם היא להוביל לסתימות בתשתית הביוב.

האמצעים והפתרונות שאנו מציעים

שירותי ביובית – הפתרון לכל סתימת ביוב

הביובית היא בעצם משאית קטנה, אשר נושאת על גבה מכלית גדולה עם כל הציוד הטוב ביותר המתאים לטיפול בבעיות של סתימה בביוב, שאיבת בור ספיגה, מפריד שמנים, שטיפת קווי ביוב ועוד. הביובית מתאימה לטיפול בכל סוג של תקלה, ישנם גדלים וסוגים שונים של ביוביות בהתאמה לתקלה בבית פרטי או מפעל תעשייתי, זאת על מנת לספק פתרון ותחזוקה בכל מערכות הביוב בארץ ולמנוע כל תקלה אפשרית לטווח הארוך.

 על הביובית מותקן צינור לחץ, אשר מטרתו היא לשחרר סתימות קשות על ידי ניקוי קווי הביוב בזרם גבוה ופירור פסולת. בכל מקרה של סתימה בביוב, הפתרון היעיל היחידי יהיה קריאה לביובית, רק כך תוכלו להיות בטוחים כי לאחר טיפול מקצועי באמת, הביוב ישוב לתפקד באופן מלא. התחזוק של מערכת הביוב בכל תקופת זמן, הוא קריטי ביותר, רק כך תמנעו מכל בעיית ביוב ותקלה אפשרית בעתיד. 

ביובית לפתיחת סתימות עבור תעשיות, מסעדות ועסקים שונים

שירותי ביובית של "יוחננוב", נדרשים עבור מצבים שונים, הכוללים שורה ארוכה של גורמים שהביאו ליצירת תקלות משמעותיות בביוב. מערכת הביובית מאפשרת לבצע שאיבות של כמויות אדירות של ביוב במהירות. כך למשל באמצעות ביובית ניתן לנקות את קווי הביוב בדקות בודדות. עוצמתן הגבוהה של המשאבות שלנו מאפשרת לבצע שאיבות הכולל את כל הסוגים של תערובות נוזלים עם פסולת אורגאניים לרבות שמנים טבעיים, סינתטיים, שומנים ועוד.

פתיחת סתימות בלחץ

פתיחת סתימות בלחץ נחשב לאחת מהפרקטיקות היעילות בתחום ונדרשת במצבים של היעדר גישה לגורם הסתימה, שעשוי להימצא במרחק רב מפתח הצנרת הסתומה. מים לא ניתנים לדחיסה, החל ממילוי האזור שבין פתח הצנרת למקור הסתימה, הפעלה של כל לחץ מים נוסף יועבר במלוא עוצמתו ובאופן ישיר אל גורם הסתימה.

מדובר למעשה בלחץ מאד גבוה שישנה אפשרות אף להגבירו מעבר ללחץ המים הרגיל בדירה על ידי משאבות מים שדוחסות כמויות אדירות של מים בלחץ גבוה אל הצנרת.

סתימות שהנגישות אליהן היא מוגבלת

פתיחת סתימות יכולה להתבצע באמצעות מגוון רחב של כלים ואמצעים החל מהפומפה הביתית, שיכולה לסייע בסתימות קטנות הנמצאות בקירבה רבה לפתח הביוב בבית, וכלה במשאיות ביוב ומשאבות ביוב גדולות ועוצמתיות המסייעות לנו במקרים של סתימות משמעותיות יותר, בדרך כלל כאלה הנוצרות לאורך שנים רבות של הצטברות לכלוך בקווי הביוב, וכאלה הנמצאות באזורים מרוחקים של קווי הביוב, אזורים שהנגישות אליהם באופן פיזי היא מוגבלת מאוד.

יצירת מפלי לחץ בתוך קו הביוב

פתיחת סתימות מתבססת על יצירת מפלי לחץ בקו הביוב, וזאת באמצעות משאבות ביוב רבות עוצמה היוצרות לחץ אל כיוונן. באמצעות הלחץ הנוצר, גורם הסתימה מאבד את האחיזה שלו בדפנות קווי הביוב, ומתחיל להיסחף אל עבר פתח המשאבה, ומשם אל מיכל הניקוז המותקן על משאית הביוב.

טיפול בהצפה בגלל סתימה בביוב

אם נתקלתם במקרה בו יוצאים מים מפתח הביוב, או במקרה הגרוע יותר כבר נוצרה הצפה בעקבות כך, רק טיפול של ביובית יציל את המצב בהקדם האפשרי. הצפה שנוצרת בעקבות סתימה, היא רק מכיוון שהביוב לא יכול לזרום באופן תקין במערכת הביוב. לדוגמא, בחורף ישנם מקרים רבים בהם בעקבות כמות המשקעים, הביוב העירוני לא עומד בעומס וכך אנחנו מוצאים את עצמנו שטים עם הרכב בכביש.

ישנן מספר סיבות שבגללן עלולה להיווצר סתימה כה קשה, אשר תגרום להצפה, לכן רק חברה מקצועית ומנוסה בתחום תוכל לבחון באופן הטוב ביותר את התקלה ובכך לטפל בה ביעילות. הצוות של "יוחננוב" שירותי ביובית, מגיע תוך שעה למקום אליו נקראו ותוך אבחון מהיר, בעזרת הביובית הם מבצעים שאיבה של הביוב, ובמקרה הצורך  משחררים את הסתימה על ידי ניקוי קווי הביוב בזרם מים גבוה.